راهنمای غذایی پیاز

پیاز در اغلب غذاها مورد استفاده قرار می گیرد چه برای پختن تاس کباب یا برای تزئیین سالاد. در اغلب اوقات پیاز نقش اصلی بشقاب غذایی را ندارد و برای این بکار برده می شوند که دیگر طعم ها بهتر دیده شوند. اما بعد از لذت بردن از یک کاسه داغ از سوپ پیاز فرانسوی می بینیم که پیاز هم می تواند نقش اصلی بشقاب غذایی را بخوبی ایفا کند.

نقش و اهمیت پیاز فراتر از طعم و مزه آن است. مصری ها کره های پیازی شکل را به عنوان نمادی از ابدیت می پرستیدند. ممکن است پیاز کمک نکند تا ما برای همیشه زنده بمانیم اما کمک میکنند تا چند سالی به عمرمان اضافه شود.طبق تحقیقات منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی افرادی که زیاد سیر و پیاز مصرف می کنند به احتمال کمتری به سرطان مبتلا می شوند.

 

با خوردن پیاز چه چیزی بدست می آورید

پیاز سرشار از عطر و طعم و همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی مثل کورستین (کمک به کاهش فشار خون)، فلاونول ( که فعالیت آنتی اکسیدانی سلول را تقویت می کند)، دی آلیل سولفید (ترکیبی که سلامت قلب و ایمنی را بالا می برد) است. همچنین پیاز دارای مقداری ویتامین C نیز می باشد.

راهنمای خرید پیاز

پیازی را انتخاب کنید که سفت و بدن بریدگی یا زخم و بدون جوانه باشد. پوست پیاز می بایست درخشان و در قسمت گردن کاملا بسته باشد. پیاز پوست نشده باید بوی ملایمی داشته باشد. بوی شدید می تواند نشانه فساد پیاز باشد.

 

راهنمای نگهداری پیاز

پیاز را در محلی که خشک و تاریک با تهویه مناسب نگهداری کنید.( نور می تواند باعث سبز شدن و جوانه زدن پیاز شود).

پیاز به راحتی رطوبت را به خود جذب می کند، بنابراین از نگهداری آنها در محل های مرطوب پرهیز نمایید.

پیاز کامل را در یخچال و یا کیسه های پلاستیکی نگهداری نکنید چراکه کمبود گردش هوا باعث فساد آن می شود. همچنین پیاز را در نزدیکی سیب زمینی قرار ندهید چراکه رطوبت سیب زمینی را به خود جذب می کند و باعث فساد پیاز می شود.

 

 

نوشتن دیدگاه

آشپزی سالم

 © نقل مطالب سايت تنها با ذکر منبع و لینک به (www.ashpazi-salem.ir) مجاز است.