هندوانه با 92 درصد آب منبع خوبی از ویتامین C است و نوع قرمز (انواع زرد و نارنجی آن نیز وجود دارد) آن منبع آنتی اکسیدان لیکوپن است.

با خوردن هندوانه چه چیزی بدست می‌آورید

هندوانه بطور متوسط 40% بیشتر از گوجه فرنگی دارای لیکوپن که ضد سرطان می باشد را در هر واحد غذایی داراست. لیکوپن موجود در هندوانه براحتی و بدون پختن (برخلاف گوجه فرنگی) جذب شده و با نگهداری آن در یخچال تقریبا پایدار و ثابت باقی می‌ماند. یک فنجان هندوانه 10% نیاز بدن به ویتامین A،  12% ویتامین C را تامین می‌کند و همچنین حاوی ویتامین B6، بتا کاروتن، تیامین و پتاسیم می‌باشد و تمام این مواد مغذی را تنها با 46 کاری می‌توانید بدست آورید.

راهنمای خرید هندوانه

هندوانه باید سفت و متقارن و بدون زخم و بریدگی باشد. همچنین هندوانه می‌بایست نسبت به اندازه آن سنگین بنظر برسد و یک نقطه کرم رنگ نیز در ارتباط با نقطه‌ای که روی زمین قرار می‌گیرد داشته باشد.

راهنمای نگهداری هندوانه

هندوانه را زیر شیر آب (آب جاری و تمیز) شسته و قبل از خوردن آن را خشک کنید تا آلودگی از سطح آن جدا شود. وقتی هندوانه قاچ شده خریداری می‌کنید آن را بشویید و پوسته بیرونی آن را خشک نمایید.

دمای هندوانه می‌بایست ثابت باقی بماند. اگر آن را در دمای اتاق خریداری کرید باید در دمای اتاق نیز نگهداری کنید و همچنین اگر هندوانه در سوپرمارکت در یخچال قرار داده شده بود شما نیز در منزل همین کار را انجام دهید.

هندوانه قاچ شده باید بلافاصله در یخچال و در یک محفظه پوشیده شده یا درون پلاستیک قرار داده شود تا از خمیری شدن مغز و گوشت آن جلوگیری شود.

 

مطالب مرتبط:

  

نوشتن دیدگاه

آشپزی سالم

 © نقل مطالب سايت تنها با ذکر منبع و لینک به (www.ashpazi-salem.ir) مجاز است.