چه کسی می دانست که در یک فنجان ماست این همه خواص مفید برای سلامتی جمع شده است. ماست کم چرب و ماست بدون چربی ترکیبی ایده آل از پروتئین و کربوهیدرات است که میتواند به عنوان بخشی از یک صبحانه سالم،برای یک میان وعده پرانرژی یا یک افزودنی خوشمزه به سس و دستور غذایی بسالم باشد.

نه تنها کلسیم موجود در ماست استخوان های شما را قوی نگه می دارد، بلکه می تواند به کاهش وزن شما نیز کمک کند.نتایج برخی از تحقیقات نشان داده که رژیم های لاغری که شامل 3 تا 4 وعده روزانه از لبنیات هستند از دیگر رژیم های لاغری موثرترند.

دلیل دیگری برای لبخند زدن: مواد پروبیوتیک موجود در ماست می تواند از بیماری های دهان و دندان جلوگیری کند. تحقیقاتی که اخیرا در ژاپن انجام شده است نشان می دهد افرادی که از مقداری زیادی لبنیات (بویژه ماست و نوشیدنی های ماستی) استفاده می کنند دندان و لثه سالمتری دارند. همین مواد پروبیوتیک هضم غذا و سیستم ایمنی بدن را نیز بهبود می بخشند.

با خوردن ماست چه چیزی بدست می آورید

یک لیوان ماست تقریبا نصف نیاز روزانه بدن به کلسیم را تامین می کند و همچنین سرشار از فسفر، ویتامین B 12 و ريبوفلاون  است.

راهنمای خرید

بعضی از ماست ها به دسر نزدیکترند تا یک میان وعده سالم. اجازه ندهید چربی و قند اضافه شده به یک چیز خوب را از بین ببرد. از ماست پرچرب اجتناب کنید و انواع کم چرب را انتخاب کنید که به همان اندازه می تواند غلیظ نیز باشد.

در بسیاری از ماست های کم چرب با طعم میوه، میوه  در واقع مربا هست( شکر فراوان). ماست کم چرب ساده را انتخاب کنید و به آن میوه تازه به همراه شیرین کننده طبیعی مثل عسل و یا شربت افرا اضافه کنید.

 

نوشتن دیدگاه

آشپزی سالم

 © نقل مطالب سايت تنها با ذکر منبع و لینک به (www.ashpazi-salem.ir) مجاز است.